Körük

Herşey körükleyebiliyor insanın içini,duygularını;hatta öyle ki en derine gömülmüş,unutulmuş hisleri bile bir bir açığa çıkartıyor.Bu bazen bir şarkı,bazen bir yazı,bazen bir resim olabiliyor;bunlar klasik şeyler tabi,bazen hiç ummadığınız küçücük birşey bile onca geçmişin anısını tek seferde yaşatmaya yetiyor.
Kimileri unutmak için dinliyor şarkıları,kimileri unutmak için içiyor,kimileri de öylece direniyor;bazen ölmüş bir yüreği,bazen ise yitip gitmiş duyguları arıyor insanlar.Herşeyin bir sebebi vardır duygularda,gerek mantıklı gerek mantıksız.

Çok yakın bir arkadaşımla rastlaştım geçenlerde,suratındaki bakış öylesine belirgindi ki hemen kendimi hatırlattı bana.Ben de hemen''Neden seviyorsun onu?''dedim,öncesinde biraz sersemledi ama o da anladığımı anlamış olacak ki''Hiç.''diye cevap verdi.Ben de olsam aynı cevabı verirdim,bundan eminim.
Hiç böyle bir sözcüktür ki,bütün dünyanın ve bütün zamanların bir özetidir.Söylenilebilecek en keskin,en acıtıcı ve en bunaltıcı kelimelerden biridir.Bazen umursamadığını gösterir insanın,bazen hiçbirşeyi kalmadığını gösterir,bazen ise sebepsizce göğüs gerdiklerini anlatır.

İşte bu yüzden birdaha asla bana''Hiç.''diye cevap verene başka birşey sormadım,bir anlamı yoktur bunun.İçindekini en net şekilde dışa vurabilmektir bence''hiç''demek.Hiç diyen adama dokunmayın,ona destek olmaya çalışmayın;mümkünse uzaklaşın,olabildiğince uzaklaşın.Bunu sizin için değil,onun iyiliği için söylüyorum;korkmayın,bu durumdaki bir insan size hiç birşey yapamaz zaten...

0 Yorum:

Yorum Gönder