Averaj

Zirveden dibe vurmak kaç saniye,kaç ömür,kaç sevda sürebilir sizce?Ya da tam uyandığınız anda sonu görünmeyen bir uykuya dalmanız nasıl mümkün olabilir?Dünyanın en iyi adamıyken 15 saniye sonra herkesin sizden nefret etme ihtimali ne kadar çoksa,dostum dediğiniz adamın sırtınızdan bıçaklama ihtimali de o kadar çoktur.Bu kadar çok ihtimalli bir dünyada yaşamak caiz midir,ya da bu düzene aykırı olmak yerine boyun eğmek mesela?Kötülerin iyilere oranı ne kadardır,ya da mutluların mutsuzlara?Ama belki de en önemli soru şu;bulduğumuz cevapların sorulması gereken sorulara oranı nedir,ya da sorulması gerekenlerin cevabının alınma olasılığı?Asıl sorulması gerekeni her zaman es geçti insanoğlu,ya burun kıvırdı ya da inkâr edip kendince bahaneler uydurarak savurdu başından.Sormadığımız soruların bize vereceği kötü cevaplardır hayat.

Ben hiç görmedim bu ülkede birilerinin hesap sorup birilerinin de hesap verdiğini,göremedim.Dün de bu yaşandı aslında,tam da bu.Berkin'in hesabı sorulamadı,yüksek mevkilerdeki yağdanlıklar herzamanki kalleşliğini yaptı yine.Ülkemin adaletine en ufak güvenmiyorum,bunu ne yapsanız geri döndüremezsiniz.Siz yine inkar edeceksiniz belki;ama bu halkın güveni,ilk kan aktığında bitmişti.Böyle olması gerekmezdi,bu kadar kötü,kalpsiz ve hatta daha söyleyemediğim pek çok şey olmanız gerekmezdi.Suç sizin abiler,günah sizin...