Geri Planda

Şu gün bulunduğum noktada ve bundan çok çok daha öncesinde de yaptığım çok önemli birşey vardı,geriye bakıp pişman olmamam için son derece yeterli bir sebepti bu.Bir süre sonra hayatın gerçek anlamını kavramaya yeni yeni başladığımda aslında her insanın başkaları için var olduğu çekti dikkatimi,işte o günden sonra hep geri planda tuttum kendimi.Ben kendimi biliyordum,tıpkı pek çok insanda olduğu gibi benim de kendim için fazla bir değerim yoktu,öncelik en başta sevdiklerimin,sonra ise dostlarımındı.
Başkaları için birşeyler yapıyor olmanın ne kadar güzel bir his olduğunun tadına vardım sonralarında,yaptığınız her ne olursa olsun sırf insanların mutlu olduğunu görmek bile gerçek bir sonuçtu benim için,sanki boşa yaşamadığımın kanıtı gibiydi.

Bu güne kadar pek çok şey yaptım insanlar için;bazıları farketti,bazıları etmedi,bazıları ise etmesine rağmen kibir dolu ruhunun ötesine adım atamayıp bir teşekkürü bile çok gördü.İnanılması her ne kadar zor olursa olsun;çok insan gördüm ben,bir de insan demeye tenezzül edemeyeceklerim vardı tabi.Bunlar olacaktı tabi,her toplumda olan birşeysi bu.İşte bunu kabullenince karşındaki nasıl birisi olursa olsun bu onun için birşeyler yapmaman gerektiğinin göstergesi değildir diye düşündüm içimden,elbette istisnâi vakalar geçerli değildi bunun için.

Belki beni anlayamazsınız ama ben sırf başkaları için yaşamak ve onlar için ölmek istiyorum,bunu isterken de en ufak bir geri dönüş beklemiyorum.Vatan için,millet için,insanlık için veya yalnız sevdiğin kişi için bile tüm yaşamını tek seferde ortaya koyabiliyorsan işte o zaman hayatın asıl kadim felsefesine erişmişsin demektir...

0 Yorum:

Yorum Gönder