Haydar Haydar

Sizi bilmem ama ben bu şarkıya bayılırım,özellikle de yeni jenerasyon coverlarına.Şarkının beni etkileyen en yegane tarafı ise elbette ki sözlerinde yatan o fazla derin olmayan ama son derece de muazzam anlam.Bu şarkının anlattığı çok şey var,ki bence demokrasinin temeli bile bu şarkının içerisinde yer alıyor;

''Günah benim,kime ne?''diyor şarkıda,bu da şu an ülkemizde yapılmaya çalışılanın demokrasiye net bir şekilde ters düştüğünü kanıtlıyor,kişinin yaptığı veya düşündüğü yanlış dahi olsa buna karışmak bizlere düşmez.
''Kâh çıkarım gökyüzüne,seyrederim alemi;kâh inerim yeryüzüne,seyrederim alemi.''diyor bir de.İşte bu söz başlıbaşına özgürlüğü temenni ediyor,biraz da sınırları aşmayı.
''Hoş olayım olmayayım,o yar benim,kime ne?''Burada da insanların görüş,beğeni veya isteklerini yargılamamak gerektiğinin sinyalleri veriliyor aslında.

Cümlelere değil,genele bakarsak elde edeceğimiz manzara ise gerçekten olması gereken tabloyu sergiliyor bizlere.Ne biz onlara karışalım,ne onlar bize;onlar ne olursa,kim olursa olsun,biz kendimize bakalım.Bu çok basit ve çok kolay bir kuraldır,aynı zamanda da bizi dünyada erişilebilecek az sayıda mutluluğa biraz olsun yaklaştıracaktır.O zaman herkese''haydar haydar''diyor ve sizleri Can Gox yorumu ile başbaşa bırakıyorum,esen kalınız...

0 Yorum:

Yorum Gönder