Kesin Çare

Kesin bir çare var mıdır ki şu dünyada,kesin değilse ne kadar çaredir?Çareler kalıcı olmak zorundadır,sonrasında pişmanlık oluşturacak durumlara sebebiyet sağlamamalıdır.Dünyada gerçek bir kesin çare olgusu var olsaydı tek bir derdin sonrasında sınırsız refaha erişirdik,ki bu da hayatın anlamı hakkında oluşturulmuş neredeyse tüm felsefelere aykırı düşerdi.Hem bunun yanında en ufak bir zevk,heyecan veya anlam ifade etmezdi.

Bana sorarsanız şimdi bile ettiği söylenilemez,ama kesin bir çareye de erişebilmiş değilim.Kendinizi bu tarz hurafelerle yormayın,kandırmayın;bilin ki dünyanın tüm zamanlarında herkesin maruz kaldığı birtakım durumlara karşı sizin de kaçışınız yoktur.Ama bu direnmemek gerektiğini hissettirmesin sizlere.En basitinden tevekkül diyorum,tevekkül etmelisinizdir.Herşeyin kesin bir çaresi vardır ama herşeye kesin bir çare yoktur.

Herşey Allah'ın olduğuna göre herşeyin de bir çaresi olduğunu ve bu çarenin de yalnız Allah'tan edinilebileceği son derece bariz bir gerçekliktir.Hani derler ya,''Allah'tan ümit kesilmez.''diye,ben de buna uyuyorum.Çoktan çekip gidebilirdim,ama boynumun borcunu yerine getirmek için Allah'a en içten şekilde güvenip kendimi ona emanet ettim.Şimdi ya da sonra,ama biliyorum ki yüzüm kara çıkmayacak.
İşte size dünyadaki en kesin güvence,ilahi bir sigorta da diyebiliriz...

0 Yorum:

Yorum Gönder