Ramazana Giriyoruz

Bu gece dostlarım,bu gece 2014 yılının ilk sahuru ile kimilerimizin oruca gireceği gece.Giren veya girmeyen beni bağlamaz,sonuçta tercih meselesi.Ancak dostlarım,oruç tutan/tutmayan herkesin''Onbir ayın sultanı!''olarak anılan bu mübarek ayda hakikate biraz olsun daha yakın olacağı da gerçek tabi.

Pek çoğunuzun bildiği gibi ben felsefe ve düşünceye önem vermiş bir insanım.Bu konunun asıl ilgimi çeken kısmı ise bu,maneviyatı.Çünkü bir şekilde bu zaman diliminde pek çok insanın bilinç ötesi duyuları belirgin bir şekilde açılıyor.
Hayata bir anlam vermeye çalışıp onun anlamını arayan benim gibiler,biz de bu maneviyat rüzgarına bir ucundan kapılıp sürükleniyoruz...

Ramazan ayının bana ilk öğrettiği şey bekleyebilmenin ne kadar değerli olduğuydu,daha çok küçükken;sonra gelmeyeceğini bildiğim insanı bile beklemeye başladım,sadık olabilmek için...
Umarım anlayabiliyorsunuzdur,aslında ders olarak dahi görülemeyecek küçücük şeylerin insan hayatında ne gibi değişiklikler yarattığını.

Ramazan sayesinde öğrendiğim ikinci bir şey ise neydi biliyor musunuz,gelmese bile pek çok şeyin beklemeye değer olduğu.Oruç tutmuştum yine birgün,iftarı açtık lakin ben o vakite kadar hiç acıkmamıştım;aç,susuz olmamama rağmen o orucu açmış olmak bile ferahlatmıştı içimi...

Bunlar seneler öncesindeydi,sonrasında başka,bambaşka şeyler daha katıldı aralarına;insanı olgun yapan şey bu işte,maneviyatı ve maneviyatının arttırdığı anlayışı...

Kim bilir bu ramazan,daha neler gelecek başıma;neler göreceğim hayatımda,neyi neye yorup anlayacağım acaba...

0 Yorum:

Yorum Gönder