Teok

Bu çok aptalca bir sistemdir,bunu belirtmeden geçmek istemedim.
Öncelikle 1. ve 2. sınavların arası kısaldı ve konuların anlatımı hızlanmış oldu,bu da demektir ki;Eğer başarısız bir öğretmen var ise konuların idrakında eksiklik meydana gelmesi kaçınılmaz olur,hele ki öğrenciler de vasatın altında bir başarıya ve kapasiteye sahipse başarı düzeyi normalin(o öğrencinin normalinin)daha da altına inecektir.
İşin piskolojik kısmı;

Belki de işin en zor yanı bu.Bu yaşlarda bir öğrencinin yoğun derecede psikolojik sorunlara sahip olması pek muhtemel derecede normaldir.Bütün konular işlendikten sonra çalışmak için kalan zaman 1-2 hafta.Biliyorum,bu sürenin uzun olduğunu düşünüyorsunuz;Ama bu arada sosyal hayatlarındaki olumsuz gelişmelerle boğuşan öğrenciler bir de bir takım başına buyruk öğretmenlerin tam da sınav haftası sonrasına sıkıştırdığı dönem ödevleri vs gibi ıvırzıvır ile uğraşıyor.Öte yandan;Çok çalışan bir öğrenci düşünün mesela,çok fazla ama;Bu öğrencinin bildiklerini ve çalıştıklarını unutmak ve de ne kadar çalışırsa çalışsın bir yeri unuttuğuna dair bir düşüncesi oluşur.Zaten birşeyi unutacağı piskolojisine yenik düşen her insan normalden daha fazla unutkanlaşır ve unutma ihtimali daha da artar.Bunun önüne geçmek için yapılabilecek hiç birşey yoktur.Şu son birkaç gün boyu bizlere heyecan yapmamamızı vs tembih ediliyor,ama akıl edemiyorlar ki;Biz heyecanlanmamaya çalışsak bile başaramayacağız,çünki bu bizim elimizde değil;Eğer bizim elimizde olsa bile pek çoğumuz kendimizi kontrol edebilecek olgunlukta değiliz,gelin görün ki yetişkinlerin pek çoğu da aynı durumda.Aileler ise iyice şaşırmış durumda,çizgiyi tutturamıyorlar.Normal bir sınavda yüksek bir önem gösteren bizimkiler,şimdi ise''Aldığın not önemli değil!'' tavrında yaklaşıyorlar,bir türlü anlayamıyorum.Onlar bilmiyor ki;Bana ne yaparlarsa yapsınlar bir işime yaramayacak hatta daha kötüye götürecektir beni;Bunun yerine benim kendi kendime birşeyler yapmamı sağlayıp hiç karışmasalar bir şekilde daha hafif atlatırım.Sizce haklı mıyım?