Sosyal Medyada Felsefe

Çok uzun zamandır sosyal medyadaki bir sorun bu;Felsefe yapayım derken saçmalayan ama her nasılsa ''popi'' olmuş kişiler.Benim sizden ricam;Felsefe yapmaya çalışmayın.Felsefe yapmakla olmaz,cümle üretmek değildir.Felsefe yaşananı olduğu gibi yazmaktı.Ünlü yazarların pek çoğu birşey yaratmaya çalışmadı,olanı yazdılar,sadece olan şey insanlara sıradışı geliyordu.Bu süslü cümlelerin ardında yatan şey sadece kabullenemediğimiz gerçeklerden ibarettir ve eğer bu bir felsefe ise,herbirimiz filozofuz demektir.Felsefe yapmaya çalışmakla olmaz,kendiliğinden oluverir.Felsefe yapmak için biraz hayatı düşünmek,sorgulamak veya mantık aramak yeterlidir mesela,herşey bir düğümdür ve düşünce ile çözülür.Sanırm insanlar çözülmüş düğümleri seviyorlar... ☺
Bu bir trend haline gelmemeli bence,çünki bazen çok ciddi şeyler milletin ağzında ciklete dönüyor ve değeri kalmıyor.Önemli olan bir sözü söylemek değil,onu en derin anlamı ile anlayabilmektir.Herkes yazar,söyler,çizer ama herkes anlatamaz.Anlatmak büyük bir ustalık işidir;ne çok gevşek olmalıdır,ne de çok katı.Hele ki böylesine önemli fikirleri kendi menfaatleri için kullananlar ise tamami ile birer şapşaldırlar.Ben de paylaşıyorum hem de menfaatim için,anlaşılmak için.Benim menfaatim ne para ne pul,sadece gördüğüm küçük pul.Bu da kimilerine göre bir felsefe sayılabilecek nitelikte bir cümledir ama ben bunu felsefe amaçlı değil,tamamen yazmak istediğim için yazdım.İyi bir yazar olmanın en önemli kurlallarından biri ise istediğini hiçbir sansüre ve engele takılmadan özgürece yazabilmek ve güvenle okuyuculara iletebilmektir.