Mutluluktan Kaçmak

Bazen mutluluktan kaçtığımı düşünüyorum,sebebini de biliyorum;Çünki acılarımla yaşayıp çektiğim her solukta bir kez daha seni hatırlamak istiyorum,galiba seni unutmaktan korkuyorum.Benimkisi de laf mı,sanki mümkünmüş gibi.Kim bilir?Belki mümkündür-umarım değildir-Mutlu olmak kötü değil,benim düşüncem seninle mutlu olmak,sensiz mutluluğun mutsuzluktan tek farkı en biliyor musun? l ve u harfleri yerine a,u ve z harflerinin gelmesi.Dünya üzerinde milyonlarca kelime var,ama iki tane anlamlısı var;Biri aş,diğeri,ölüm.Çünkü diğer kelimeler hayata işlemeyi bile zor becerirken bu iki kelime hayatın ta kendisidir aslında.Birşeyi yaşamak ile hissetmek arasındaki fark nedir?Boşuna düşünmeyin,fark yok.Yaşadığın birşeyi hissedersin ama hissettiğin birşeyi yaşadığın da kesindir;çünkü insan bilmediği birşeyi hissedemez,olsa olsa hissettiği anda öğrenmiş olur.Mutluluktan kaçmak hayatla kavga etmek gibidir,tek bir farkı vardır;Hayat mutluluktan ibaret değildir,hatta mutluluk payı yoktur neredeyse.Bana kendim ile benim aramdaki farkı sorsanız vereceğim cevap budur;Kendim,benim bildiğim ama inkar ettiğim kötü kimliğimle diğer kötü ve iyi kimliklerimin birleşimidir.Ben,diğer insanların benim ile bağdaştırdıkları kimliklerin bütünüdür.Kendiniz sizsinizdir ama ben diye bahsettikleriniz başkalarının sizden anladıkları şeylerden ibarettir.