Olmayanı Hatırlamak

Hiç yaşadınız mı?Hani bazen bir olayı daha önceden de tam olarak aynı şekilde yaşadığınızı düşünürsünüz,bunun bir adı da Dejavu'dur.Olmayan birşeyi hatırlamak ise çok farlıdır,rüyanızda gördüğünüz birşeyi uyandğınızda sanki önceden yapmışsınız hissine kapılmanız mesela.Delirdiğinizi düşünebilirsiniz ama hayır.Hergün tam olarak aynı şeyi aynı yerde ve aynı zaman dilimlerinde yapıyorsanız eğer beyniniz birşeylerin tekrar tekrar aynı şekilde yaşanmasında rahatsız olup bazı farklılıklar yaratmaya çalışır,bir nevi zihin oyunu da diyebiliriz buna.Aslına bakarsanız serap dediğimiz yarı bilinçliyken görülen ama bire bir gerçeklikte olan hayaller de buna verilebilecek en güzel örenklerden biridir.Monotonluk sıkıcıdır,tıpkı sizin gibi beyininiz de sıkılır ve bazen belki saçma sapan yada biraz fazla karışık meselelere kafa yormaya başlarsınız,nedensiz yere hemde.Aslına bakarsanız bende de öyle oldu diyebiliriz.Önce sıradan olayların ayrıntılarına inmeye başladım ve sonra da bazı karmaşık olayların derinine inmeye çalıştım,farkettim ki bundan oldukça zevk alıyorum.Hayatım boyunca  devam etti bu,sürekli sıradan birşeyi nasıl olağan dışı hale getirebilirim onu düşündüm.Bu tıpkı büyüklerin  sıradan gördüğü birşeye çocukların kahkaha atması gibidir,bu büyüklerin ruhsuzluğundan değil,çocukların olaya sıradışı bir açıdan bakmasından kaynaklıdır.Hepimizin içinde bir nevi muziplik hali mevcuttur diyebiliriz yani,öyle değil mi?