Ayyaş Gönül

İçimde,göynümde iki dene bebe,biri böyle çakma Polyanna,diğeri ayyaşın önde gideni;biri sürekli umut fısıldıyor ha böyle kulacığıma,aha öteki denyo da diyor yok,bi'fırt daha çekiyor yetmezmuş gibu..Şive yapıp dikkat çekmek istemiyorum,ağzım kayıyor esasen,ruhum kayıyor.Yamuk yumuk bir herif olacağım zaten bu gidişle...Bi'ters-bi'düz örgüye döndüm zaten iyice,her günüm aynı ama 180 derece farklı;ne iyi ne kötü onu bile kestiremiyorum artık.Tam diyorum bir çıkış göründü,bu da bir işaret;meğer ne işaretmiş ne çıkış varmış ortada...

İster istemez o ayyaşa itimad ediyor insan,sonra da çok pesimistsin diyorlar,başlatmayın be!Bu tıpkı annemin biraz önce yanıma gelip,ben hiçbirşey yapmazken''Sıkma canını!''demesi gibi birşey,yani ben de siz de gözünüzü kapatsanız keder orada,burada,şurada,şuramda...
Esasen ben çok duygusal bir adamım,laf aramızda gözlerim de haddini bilmez biraz;bu yüzden yani,yani bu yüzdendir,bu yüzden olmalıdır di mi?
En yakın dostlarımla konuşuyorum,istisnasız hepsinin söylediği ya''Haklısın''ya da''bilmiyorum''Öyle ki insanın içinden''Siz de böyleyseniz...''demek geçmiyor değil...

Hani dramatizeye yer yoktu di mi?oysa şimdi bak,dört bir yanım hüzün;tamam ben şairim diye,bıkmadan direniyorum diye de fazla bu kadar çalkantı..Hala yorulmamış ve bıkmamış olabilirim derinlere bakarken yukarıya doğru,ama çok sıkıldım..Sıkı can iyidir derler ya;benim de canım çıkmaya az kaldı,hayli sıkıldım...
''Şeytan diyor ki...''diye bile başlayamaz oldum cümleye ayyaş,o bile birşey diyemiyor artık;kilit olmuşum,ne çok ne hiç düşünemiyorum...
Hatayı kendinde aramak benim için kötü biliyorum,ama başka şeylerde ararsam da kadere lanet etmemek için de sebebim kalmıyor oysa;oysa ki ben ne kadar çok didindim bilir misiniz bu isyan,lanet edenlerden olmamak için hiçbir zorluk karşısında;desene sana benzedik Ayyaş...

Cevap bu evet,ben de biliyorum çok şükür;doğru yolda olduğumdan bu kadar zorlaşıyor bu imtihan....Ama mola mı versek biraz?çok değil be,acık,aha şu kadacık fena mı?
Ya mükafata ne demeli başçavuş,bizim şafak sayılmıyor da...
Allah'ın ayyaşı,ne de bilirsin sen,ben de ne bilirim;içkiyi ağzıma sürmesem de en sevdiğim muhabbetin içki muhabbeti oluşu gibi belki de hayat Ayyaş,belki sen de bu yüzden olumsuzsun ha?

1 Yorum: