Kapalı Pizzacı'dan Çıkarım

Hayat tıpkı bugün telefonuma bizim ilçede olmayan pizzacıdan kampanya mesajı gelmesi, bizim buradakini aradığımdaysa öyle bir kampanyamız yok demesi, müdürüne sorması ve neticesinde telefona dönüp önce bizde o kampanya yok diyip ardından "Kapalıyız" demesi gibi. Bok-tan bir ça-baa!.. Madem kapalısınız niye telefonu açıyorsun adamcağız? Ha dini inanç bağlamında bir kapalılıksa; bir bunu niye müşteriyle paylaşma ihtiyacı duyuyorsun, iki o erkek sesini nereden aldın?

Bugün o pizzacının içinde ne döndüğünü çok merak ediyorum, özellikle de adam "Müdürüme bi sorayım" dedikten sonraki bir dakikalık saygı duruşu sessizliğinde neler oldu acaba? Konuyu nereye bağlayacağım biliyor musunuz? Aşka...

Düşündüm de çoğu insan bunu yaşamıştır aşkta, olacak gibi olur, hatta senin kafanda bir şey yokken böyle o senin ayağına gelir; e sen de aldanırsın abi, tamam dersin bir yola çıkarsın, sonrasıysa aynı öyle uzun bir sessizlik ve bir de bakmışsın "kapalıyız" Made kapalısın öyle bir fırsatmış gibi gelmeyeceksin der bir atamız, tatlı bir söz, güzel bir bakış, hoş bir gülüş, tutuşan huylar ve muhabbet açmalar. Ha onlara da hak veriyorum bak, onların bu yaptığı normal; sadece kendim "Ben ezelden beridir yalnız yaşadım, yalnız yaşarım; hangi kadın bana aşık olacakmış şaşarım!" modunda olduğum için, normal bir şey bana biraz fazla gelebiliyor; yalnız bırakmasaydınız kardeşim, benim suçum mu?

Ah pizzacı, ne olurdu sanki o büyük boy karışık pizza, yanında bir litre kola, altı parça tavuk ve biraz patates 27.90 kampanyasını sen de yapsaydın diğer şube gibi, senin benimle zorun ne pizzacı? peki ya hayat? aşk? Sizin benimle sorununuz ne? Evde patates olmasaydı açtık, şükür ki vardı; lakin elde sevgili, aşk, ruh eşi ya da artık hangisini uygun görürseniz o yok işte, aşka ve hayata aç olmak. Hayatım kapalı, aşk kapalı, ben bile kapalı...
Şimdi felsefe zorlayıcıların yaptığı klişelerden olan "Kadınlar pizza gibidir" tarzı bir geyiğe girmeyeceğim; ama girmem gerekseydi de sanırım bol baharatlı ve ince hamurlu der bitirirdim...

Peki şimdi nasıl bitirmeliyim, sevmeyenlerimin umurunda olmadığı ve sevenlerimin beklemekten bıkmadığı derecede umut dolu di'mi? Nasıl? Neyle? Bir pizza olsaydım bunun cevabı çok daha kolay olabilirdi ama ben bir insanım, insan her ne demekse yani, onun yalnız olanından...

Hayat da böyle işte, aynı bundan...



0 Yorum:

Yorum Gönder