Ezcümle

İnsan hayattan ve bir şeylerden her dakika sebeplenirken durup "Neden olmasın?"ı aklımdan geçirdim;zira sanırım hala sandıkları denli gencim ve zannedersem de dedikleri kadar aşk erbabı bir kimseyim...
Ezcümle,o kadını öyle bir ben karşılayamazdı,karşılamamalıydı ve ben de "takımlarımı giyindim,hazırlandım,binbir has özenimle kapıda dikildim" diyelim,yazılarım ve kalan diğer her şey için de geçerli bu...

Gereğinden fazla dağılmıştık,ama kabul edilmeli ki herkes kadar bile değil;şimdiyse dersleri bile düzene soktum siz düşünün,dünyayı mı durduramayacağım?
Telaşa kapılmışız yoktan,hissiz geçen onca vaktin ardından anlaşılabilir bir şekilde o da;bir an asıl gayemizden sapmışız katlanılabilir düzeyde,dönüp baktım ve dedim "Ey ben ne yapıyorum?!" zira ben birini beklediğimi unutmuş olanla yetiniyordum,ona da olmak denirse şayet;haklısınız haklısınız olanla yetinmek kötü bir şey değil ama şöyle ki,önünüzde cennet varken sizin dünya ile yetinmeye çalışmanız tarzında saçma bir yetinme bu;bilhakis hayatıma girmesi muhtemel olan herhangi bir kadın o beklediğim kadının tırnağı etmezdi bu açık,şu zor dönem boyunca yanyana geçiştiğimiz her bir kadın da bunu kanıtladı sağolsun.Bir an için onu ne kadar beklediğimi düşündüm de evveliyatımda,bu kadınlar öyle beklenilmeyi hak etmezdi;çünküsü daha çocuklar,saçma sapanlar,aşktan bi'haberler,ne onların gönlünde beni anlayabilecek bir dem var,ne de bende onlara sığabilecek ufak bir hacim doğrusu...
Buna dayanacak en ufak bir delilim olmamasına karşın o kadının da gelmeyeceğini kabullenmeye başlar gibiyim ağırdan,gelse bile çoğunluğu fiziki ama başka açılardan da düşünerek"Neden benimle olsun ki?"demekte ve cevap bulamamaktayım ne yazık ki...
Ama olsun,tüm bunlar bile beni onu beklemekten ve düşlemekten alıkoymuyor her nasılsa zaten,hayatın fanilerin planlarını iplemediğini göz önünde bulundursam bile onunla her şeyimizi tasarladım zevkine,gelmezse de yaşamış olurum zevkine kederine...
Hem çok bir şey kaybetmem;hatta hiç bir şeycik kaybetmem;zira bana senin olmayan bir şeyi kaybedemeyeceğini çok küçükken öğrettiler,bak hala da unutmamışım...

"Gelirse güzel olur"fikriyatının zihnimde yarattığı dolu dolu mevcudiyet,ayrıca da türevlerinin ve de cümlenin sakin telaffuzundaki ses tonunda barınan kabullenme,razı gelme benzeri imgelerin tümünün tadına vararak bu cümleyi kurunca o kadar basit olmuyor işte,işte şairliğimin ve de yazarlığımın belgesi,sebebi,simgesi.Her şey bir kadın sayesinde,her şey bir kadın yüzünden ve her şey bir kadın için;işin en cazip tarafıysa burada aynı kadından ya da farklı kadınlardan bahsediliyor olup olmamasının bir önemi olmaması...
Hayatımda hiç bir kadın yok şükür,şükür dediysem ömrünüzde göremeyeceğiniz denli mecazen;bu lafı ettim çünkü bu devre kadar kadınlar canımı yakmaktan başka bir şey yapmadı ve karşılığında ne beni ne de kalbimi ruhları bile duymadı.Onlar geldikçe,bir papatya falı gibi koparıp alıp başını çekip gittikçe ben onu daha çok bekledim,hırsla bekledim;beni sevecek,anlayacak,bilecek,tanıyacak,onu sevmeme izin verecek ve kendini sevdirecek,benimsetecek ve vesaire şu anda bir araya getiremeyeceğim sayıda neticeyi barındıran şa-ha-ne insanı...
Cümle de bu ya,şahane olan kıymet bilir,kıymet bilenin ayakları geri geri basar gitse bile;gidenler şahane değildi öyleyse,hatta gitmeyi bırak kimse gelmediğine göre...
Kimse gelmediğine göre bir sabah daha kepenkleri açar,çayı demler,dükkanın önünü süpürür,masayı sandalyeyi düzeltir ve sonra da ellerimizi kucağımızda,göbeğimizin önünde birbirine kavuşturur,dükkanımızın önündeki iskemleye çöker bekleriz gelir diye;bin sabah daha bekleriz,on bin,yüz bin,bi'milyon,ya ömrün yettiği ya da onun yolunun bittiğinceye kadar.6 Aylık doğdum evet,sabırsızım da;ama bu konu değil,dünyada öyle ama burada değil...
Burası da dünya tabi,burası Alptuğ'un Mekanı;o da zaten Alptuğ'un henüz gelmemiş eşi.Lafa tutmayın da bekleyedursun,ansızın gelir belki;bir de geldiğinde o olduğunu anlayacağından emin olsa,en büyük korkusu da bu olsa gerek zati,geldiğinde bile daha düne kadar olduğu gibi (söz gelimi)
o diye başka birine tutulurken o onu o haliyle görür ve soğursa,ne bileyim,mesela hayatının aşkı olacak bu adamın o olmadığına kendini her nasıl emin olamıyorum ama bir şekilde ikna ederse diye...

Ezcümle,
Ait olduğu da o da birbirini tanımadan başkalarında tükenir,yazık olursa diye,
Tam takım hazır olup,olağan motivasyonla,onu en iyi şekilde karşılayıp o adam olduğunu iliklerine kadar hissettirmek için ona;her zamankinden "daha" biri olma yoluna girdi,daha pozitif,neşeli ve benzeri...


0 Yorum:

Yorum Gönder