Oğlum

Kızım için bir yazı yazmış olmamın ardından aklımda beliren "ya oğlan olursa?" fikrine ithafen yazıyorum bunu(evet aklınızdan geçtiği üzere işsizlikte bir numarayım)

Oğlum hele ki bir ablan varsa nasıl pabucu dama atılmış düşünebileceğini tahmin edebiliyorum, ama takma kafaya. Kadınlarla aran nasıl? bana çekip de vasat yakışıklılıkta ve popülizm özürlü olmadıysan şayet. İlkini bilmem ama ikincisi olsun, çünkü sen benden daha iyi bilirsin ki herkese uyarsan en çok pisliğe batan sen olursun bu gençlikte, böyle gençlik falan dedim ama ben de şuan 16 yaşınayım oğlum, unutma. İtlik çok etrafta, ama eğer benim ruhumdan sende azıcık varsa biliyorum ki onlara karışmayacaksın...

Bak oğlum, ablan, kız kardeşin ya da kız olmasını beklediğim sen için yazdığım bütün o satırları üzerine alınmalısın bir kere, zira ben ünisex bir babayım. Ama sana bu yazıyı yazmamdaki asıl neden elbette ki birkaç nasihat, sen tahmin edemezsin belki ama annen şıp diye bilir ki bu nasihatler kadınlara dair...

Kadınları sev, kadınlara değer ver; ve evet kadınlar çiçektir ama sen yine de bunu onların yüzüne söyleme, bazıları ters tepki verebiliyor; dal gibi diyebilirsin mesela, ama odun da diyemezsin tabi. Seni seven kadını bul, git bul ve onu bana gelin olarak getir; elbet çok kadın seveceksin, sevilmeyebilirsin de anlarım(neticede benim oğlumsun), ama sen de anlayışla karşılamalısın... Oğlum bak sana bir şey söyleyeyim; bir yaştan sonra sevmenin de pek önemi kalmıyor, baban yeterince kadın sevdi şu ana kadar(henüz annen gelmedi) ve hepsi uçup gitti, hatta hiçbiri gelmemiş, sevmemişti... Ama seni seven bir kadının seni sevmeyişi bile kendini sana öyle bir sevdirir ki şaşar kalırsın...
Bu dediklerimi tam manasıyla anlamanı beklemiyorum, aslında bakarsan beni kaile alıp bu yazıyı gerçekten okuman gerektiği gibi okuyacağını da hiç sanmıyorum, ama bu yazmama engel değil. Gençsin tabi kanın kaynıyor; biliyorum anlayışlı bir babayım ama aslında bu duruma biraz kızardım ister istemez, şimdi kızmamamın tek sebebi daha senin olup olmayacağından haberim yokken sana kızmamın çok tuhaf kaçacağı...

Oğlum sen sen ol bir kadının gözyaşının sebebi olma, benim öyle bir kadının tek göz yaşının sebebi olan adamı öldürmek için hala kinim var çünkü. Onun dışında hep alttan al, tartışırsanız tartışmayı yürüten değil frenleyen ol, onu yumuşatmaya çalış ve olmuyorsa tamam de. Herhangi bir kadının bir derdi olduğunda kim ne der diye düşünme git yanına, gitmeni isterlerse (olur öyle) sen kal; bir yerden sonra gitmen gerekecek ama emin ol o çizgiyi fark edeceksin -zira benim oğlumsun-,o ana kadar zorla. O da çok çok kötü bir şey yapmadıkça özrünü kabul et hep, sen de en ufak kötü bir şey yaptığında üsteleme ve özür dile. İlk adımı atan ol, ondan daha fazla sevmeye ve vesaire hep çabala...
Sakın gurura aldanma oğlum, sen Alptuğ Dağ'ın oğlu olarak yeterince gururlusun buna emin ol. Millet sana laf ettiğinde babanın sevgilisi olan bir kadına yazdığı bini aşkın şeyi, yani benim kafa tutuşumu düşün; çünkü ondan sonra o bahsettiğim sevgililerin hepsi küfürbaz, keş ve pisliğin önde gideni olarak kaldı, ama babanın o kadında hep bir hatrı kaldı, kaldı sanrım...

Aşkın seni vardırabileceği kötü en ufak nokta yoktur, gün gelir de yanlış birine aşık olursan bunu ondan saklama, aşık kalmaya devam ettiğin süre boyuncaysa asla pes etme...
Yanlış kişi miymiş oğlum? seni çok mu üzdü? Babana gel, gerekirse mezarıma çık gel...

Hep kibar, centilmen, romantik ol; senin gibi ne kız ne de erkek olamayacağını tahmin edebiliyorum etrafta ama benim de yok, üniversitede işler değişir diyorlar ve ben de aynısını sana söylüyorum. Sen öyle olmaktan vazgeçmedikçe bu senin farkın ve tarzın olacak, ki bu da seni kaliteli bir insan yapacak. Bir kadına küfretme, mümkünse hiç küfretme; bir de az çok tahmin edebiliyorum erkek erkeğe ortamlarda bel altı muhabbetler başlarsa def ol git oradan, orada bize yer yok unutma; onlara da laf etmeye kalkma, gün gelir bir şekilde zeytinyağı gibi üste çıkarlar ve uğraşmaya değmez...
Kalite dedim ya, bu devirde bile kaliteyi kalitesiz gören insanlar çoğunlukta; göze girmeye çalışma, benim gözüme bile, yalnız doğruya çaba ol gerekirse...

Sözün özü,b ir kadını doğru düzgün ve dolu dizgin sevmeye bak oğlum, gerisi hallolur Allah'tan...
Bakma sana daha diyeceğim çok şey var da zamanı değil; yine de bir gün bir şeye ihtiyacın olur,bir şeyler olursa benden saklama, kızmam(en azından tahmin ettiğin kadar fazla)

Bugün Müslüm babanın ölüm yıldönümü ayrıca, inşallah bilen bir nesil olursun o zaman...

0 Yorum:

Yorum Gönder