Kızım

Düşündüm de,sanırım benim de o günleri görecek miyim dediğim günler var,bu yazı tamamen öylesine,hayal ürünüdür bilginize;ha bir de lütfen aşağıdaki şarkı eşliğinde okuyunuz...

Hepsini,hepsini ama hepsini geç ama en çok olmasını düşlediğimden söz edeceğim size bugün,kızım;annesinden bir öneri gelmezse şayet adı Leyla Şiir olacak kızım.Bunu şimdi olduğu gibi 3-5 dangalağın çıkıp "Bize şiir okusana ühühühühü!" falan diye ismiyle dalga geçeceğini hesaba katarak düşündüm,öyle olduğu takdirde ona onların pislik ve aptal olduğunu,hayatları boyunca sırf ona laf ettikleri için bile bir şey etmeyeceklerini;ancak onun bir şairin kızı olduğunu ve ne olursa olsun öyle davranması gerektiğini söyleyeceğim,çünkü ben ona bunları sıkıca yapacağı kadar inandırmazsam bu dünyada kızımı çok yakacaklar...
Ona dik durmayı da öğreteceğim manen,yanlışa yanında kimse olmasa bile her şartta karşı durmasını,çünkü Allah'ın "herhangi kimse" olmadığını ve onun da,iyi olan herkesin de böyle yapmasını isteyeceğini...

Benim bi'kızım olacak biliyor musun abisi/ablası,aman bana çekip kara kuru bir şey olmasın n'olur (bir yandan da iyi olur,yalnız ben severim,yalnız ben değilsem de onu seven bırakmayacak şekilde sever) Saçları kıvırcık olacak mesela,kumral olacak,elaya çalan yeşil iri gözleri.Çok güzel gülecek benim kızım,ağladığındaysa etraf titreyecek;ama o benim gibi yakıp yıkmayacak kızıp üzüldüğünde,çünkü mümkünse ben orada olacağım ve biz bize yeteceğiz...
Kızımı edebiyatımdan uzak tutmayı düşünmedim değil,çoğu zaman için kendine hayrı olmayan edebiyatımdan;eski aşklarımdan,yanıp sönüşlerimden ve her şeyden.Çünkü o,o samimi ve gerçek yazıların içinde ben olduğumu görürse bir babanın kızının akıbeti için gizli tutması gereken her acısı açığa çıkacak,lakin ben eski kafalıyım yani hazır değilim onunla bu kadar yakın olmaya;bakarsın hazırımdır da,onun kalbinin atması gerekiyordur...

Düşünüyorum da eşimin karnı şişmiş,içinde atan bir kalp,hatta tekme;sanki bunca zaman rağmenlere rağmen nefes alışının ödülü gibi bir şey,iyi ki vazgeçmemişim demenin vücut bulmuş hali.Ben henüz 16 yaşında bunlardan eser yokken böyle şeyler yazıp gözlerim biraz yaşlanıyor ve de yaşlandığımı hissediyorsam,onu kaybetsem çok,çok kötü olurum sanırım.Her şeyi düşünüyorum ya,bunu da düşündüm mecburen;sevdiği adamı da düşündüm ama yazmadım onu buraya,onu gerçekten seven biri olursa ona bir şans vermesi gerektiği ve bunun neden bu kadar önemli olduğuna dair yapacağımız konuşmayı da o gün yazacağım emin olun,onu seviyor gibi yapan ve vesaire insanların da parmaklarını kesip göz çukurlarından içeri sokacağımı asla yazmayacağım elbette...

Kızım eğer yıllar geçmiş ve sen bunları okuyorsan,
Baban iyi bir adam,olur mu?
Baban iyi bir adam,baban böyle bir adam...
İnsanlar babanı pek anlamaz kızım,o yüzden sen sen ol babanı iyi veya kötü yorumlardan tanıma;hisset beni,yazılarımı hisset;annene sor olmadı,şuan tanımasam bile şüphem yok ondan,o da razı olacaktır inşallah benden...
Hem belki de sen büyüyüp bunları hissetme aşamasına gelene kadar ölmüşümdür belki de kızım;sakın hissetme benim eksikliğimi,babanın gücünü kullan ve yazılarımda yahut her neyde buluyorsan beni bul hayal gücünle;gör bak yanında olsaydım sana ne diyecek olduğumu bileceksin o zaman,yanlış tahmin edemezsin korkma, ben sana güveniyorum...

Ama sen babanın demin dediklerine uyma oldu mu güzelim,kainatı çiğnemen gerektiği gibi babanı da çiğne ve edebiyata alış,şuan annen de yok sen de yoksun ve benim edebiyatım var çünkü,sende de öyle olsun;alkol,sigara bunlar boş şeyler bak,ama edebiyat yaparsan kızını yıllar önceden yazdığın bir yazıyla duygulandırabilirsin mesela böyle,o senin bir yanındır ve yalnız bırakamaz;seni sen istesen dahi ölmeden yalnız bırakamayacak adamlardan etkilen güzelim,ha bir de bir gün sevdiğin çocuk benim bu yazıyı yazarken olduğum gibi tek hayali seni anne babandan bile çok sevmek olarak kapına gelirse,sevmiyorsan bile hatrım için ona bir sarıl olur mu?Sarılmak önemli canım kızım,hayal önemli ve şiir önemli;gerçek önemli değil,ama sen önemlisin ve inşallah gerçekleşeceksin,çünkü ben yaklaşık 13 yaşımdan beri senin için dua ediyorum..Yaa küçük hanım,öyle işte...

Sakın ağlama bu yazımı okuduğunda,ağlayacaksan da yanında ben olayım...
Ha bu arada ufak bi'not,bazen bunları benim yazdığımı düşünmeyeceğin kadar gıcık ve inat davranabilirim,deden de öyle çünkü(tabi sen bunu ona söyleme),sana düşen ise ben göstermesem dahi rağmenlerle bu içimdeki beni ve seni bilmek güzelim.

Hadi şimdi uyu...

(edit: Benim kızımı taciz de tecavüz de edemeyecekler,biz onunla güzel insanların güzel atlara binip gittiği yerde olacağız;onun için değil ama nice kurban kadınlar için çok şey yazdım,dilerim kızım şu bacakları saçma sapan davranan babasıyla sırf bu yüzden bile gurur duyacak)


3 Yorum:

  1. Tebrik ediyorum güzel sözler güzel duygularla yazılı ve gerçekten çok hoş

    YanıtlaSil
  2. Tebrik ediyorum 😊 gerçekten çok güzel 😏

    YanıtlaSil
  3. Bir babanın henüz doğmamış kızına bıraktığı en güzel şey olmuş belki de...Biliyo musunuz babalar iyi ki varlar!

    YanıtlaSil