Yaz Gelecek

Buralara yaz gelecek,şuramda çiçek açacak,gözlerim parlayacak.Kurumuş otlarını bir bir söküp atacağım yüreğin kısmetse,kaskatı hale gelmiş toprağını deleceğim ve yeni bir sevdanın tohumunu bırakacağım nasipse...
Güneş yeniden ısıtır doğacak,içim sıcak olacak;çünküsü bir kadın gelecek,beni elden geçirecek,çekip çevirecek,çeki düzen verecek,kırıklarımı toplayacak falan filan...Lakin o gelse bile hep bir şey eksik olacak,küçükken keşke derdim (ve hala da),peygamber falan değiliz tabi ama birilerinin kefili,koruyucusu,onlara yansıyacak her bir olumsuzluğu kendine çekip onların kılına zarar getirtmeme gibi bir hakkımız olsaydı.Ama en azından da benim ona bırakabileceğim,herhangi bir kulun bir diğerine gösteremeyeceğine emin olduğum aşk var,öyle biri yokken bile aşkı var yani düşünün;bunun yanı sıra şiirler var,gelirse güzel zamanlar var.Ancak her şeyin yanı sıra artık o en azından yalnızca okurlarım ve tanıdıklarımca bile olsa aşk adamı denince akla gelen bir adamın hayatındaki yegâne şey olarak akıllara ve dillere kazınacak,bir şairin aşkı olarak.Kalplere kazınmayacak yalnız,ona benim kalbim yetecek,yetireceğim...

Uzun lafın kısası bana da yaz gelecek bir gün,koyu tonlarımı gölgede bırakacak ve estirdiği rüzgarla etrafımda nefret ettiğim pek çok şeyi,pek çok kişiyi döndürmemek üzere götürecek.Baş başa kalacağız,erir gibi birbirimize,damla damla bakışırken serin yaz akşamlarını getireceğiz.O üşürse ceketim var,ben üşürsem değil ben o varken üşümem zaten...
Yaz buraya da uğrayacak ve bu okuduğunuz şahıs bimukabele daha iyi bir adam olmaya meşru adımlar atacak,hem yeterince farklı hem de yeterince aynı adam olmak yolunda ilerleyecek ve bunun eskiye göre en büyük farkı,karşısındaki engelleri yıkarken kendini de paramparça etmesine karşı onu zapteden biri olacak...
O da herkes kadar zayıf biri çünkü en az,ama hepsi geride kalacak işte yaz gelince.Harbiden buralara gelir mi dersiniz?sakın ha bozuntuya vermeyin,bari bu gecelik;yalnızlıktan ötürü biraz soğuk gibi bu gece de,bu kış gecesi...

0 Yorum:

Yorum Gönder