Dersten Kaçmama Dair

Bazen insanları anlamak çok güç oluyor be,beceremiyorum ve zaten onlar da beni anlamıyor.Tamam kabul ediyorum yaptığım iyi bir şey değil ama kötü de değil yani.Benden yaşca büyük hangi nesile sorsam anlatır okuldan kaçmalarını,kopya çekmelerini falan;bense altı üstü ek çalışmadan kaçtım ve belki şu an değil ama bu yazıyı yazmadan önce ve yazdıktan sonra da evde yine ders çalışıyor olacağım ister inanın ister inanmayın,dün akşam da öyle yaptım.Sanki ben diğerleri gibi kaçıp da kıyıda köşede otlanıyor muyum,karı-kız peşinde,serserilikle mi geçiniyorum?Yine geldim eve ders çalıştım.Bana yakışmayan bir hareket bile olsa herkes hayatının bir döneminde buna benzer şeyler yapmış yani kimse kimseyi kandırmasın şimdi,bense onlara göre daha masumum en azından...
Bir kereliğine,ilk defa böyle bir şey yapmış olmama kızılması hakikaten tuhaf değilse nedir?Bırakın benim alkolik,keş ve daha nice şekilde tanımlayabileceğimiz çevreden bir farkım olsun,bir kez olsun onlara benzer davrandığımda da bunu bana çok görmeyin lütfen,her kimseniz...

Etrafta neler neler varken beni mazur görmemeniz gücüme gitmiyor değil,tek kalemde sanki hiç ders çalışmıyormuşum gibi muamelelerde bulunmanız da öyle.Okuldan kaçmışlığım,telefonumu teslim etmemişliğim,ödevimi yapmamışlığım,sınava girmemişliğim yokken sadece boş geçecek iki saati biraz olsun kendimce bile olsa dolu geçiriyorum diyeyse bu kızmanız,haklısınız.Tek bir tane vukuatım yok,bu kadar temiz bir sicilin bile ucundan,azıcık tozlanmaya hakkı yok mu şu fani dünyada,hiç kimsenin kusursuz olmadığını herkesin adı gibi bildiği dünyada...

Dedim ya her insan hata yapar,birileri bir yerlerde adam öldürürken,ne bileyim zina falan yaparken ben sadece okulda girmem gereken ve bir işe yaramadığı giren arkadaşların başarısında artış olmamasıyla da tescillenmiş olan bir derse girmedim.Girmeyince evde yatmış,gününü gün etmiş,birileriyle buluşup bir şeyler yapmış olsam ona da yanmayacağım,o zaman kızın,yerden yere vurun;ama ben geldim ve yine ders çalıştım,bu yazı biter bitmez çalışacağım.Orada yapacağımı burada,kendi ortamımda,bir nebze daha rahat yapmış olmamın dışında hiç de bir şey değişmedi.O yüzden bana kızarken bir kez daha düşünün;özellikle şu anda henüz verilmemiş ama verilecek olduğundan bal gibi emin olduğum ödevleri yaptığımı da göz önünde bulundurun istiyorum mümkünse...

0 Yorum:

Yorum Gönder