İnadını Kırmak

Düşündüm de,bu hayattaki en güzel durumlardan biri hayatın inadınızı kırmaya yeltenmesidir.İnatçı bir adam değilim aslında,en azından insanlara karşı;ancak hayata hatta kendime karşı olan bu inadımın pahabiçilmez olduğunu beni tanıyan çoğu kişi onaylayacaktır.Bu inat pesimistik bir inat tabi,mesela umut etmeye karşı,daha doğrusu umut edememek ve edilen umudun boşa gitmesi gibi çekincelerden.Bu bağlamda kendi kendime zorluklar çıkardığım falan da oluyor tabi,elbette ki haklı bir korkunun etkisiyle...
Tam en çaptan düşmeye yakın olduğunuz zamanda,yani birkaç saniye önce bile değil de tam o tek tutunabileceğiniz dal koparken,fevkalade umutsuz olduğunuz ve umudu döveceğiniz anda..Sanki profesyonel bir gıcık gibi yine ters köşeye yatırılmanız.Böyle zamanlarda yenilmek güzeldir,nakavt olduğunda yarı baygın gülümsemek gibi...
Bana böyle gel işte hayat,tam da böyle,beklediğim gibi.Hırçınlığımı sineye çekmeye yetebilecek bahanelerle var ol,yeni yeni ve aslında saçma salak olduğunu bilip de kabullenmek adı altında kapıldığım önyargılar oluşmasını önle.Ağzımı burnumu kır gerekirse de beni kendime getir,bana koymaz.Tartışalım,çarpışalım,yıkılalım,dağılalım ama sonunda yanağıma bir öpücük kondur aynen böyle..Çünkü ben şuan bile aynı benim,bu öpücüğün üzerine kat kat sert bir tokat yiyeceğm düşüncesi içten içe hükmediyor beynime.Bu senin suçun değil biliyorum,daha çok kadınlardan kaynaklanıyor ama suçlu onlar da değil...

Belki de birden bire içimde belirmiş bu olumlu tavrın yegâne sorumlusu da yine onlardır;hadi ama,fark etmediğinizi söylemeyin?Bir gün Eylül gecesi gibi hüzünlüyken diğer gün Ağustos sabahı kadar kanlı canlıyken meselenin içinde bir kadın olmadığını düşünmek benim mantığıma yatmıyor açıkcası..Hayat güzel diyemem ama kesinlikle değer,yaşamaya,sevmeye ve çok daha fazlasına.Bundan ötürüdür ki gerek yok inat etmeye,her parıltının öncesinde doludizgin bir karanlık olduğu düşünülürse...
İnatçı olduğumuz kadar,umut etmekte istikrarlı olduğumuz zaman kazanıyoruz.Yani meçhul bir geleceğe karşı olabildiğince özverili ve pozitif olmak,kabul ediyorum bu hayli emek istiyor ama ben de tam olarak bunu yaşıyorum.Kötü hissetmek için sebebiniz olabilir ancak aynı anda hem iyi hem de kötü hissedemeyeceğinizi düşünüyorsanız kendinizi sınırlıyorsunuzdur.Ve bu hayatta kendi yaptığın şeyden bile gerçekten pay alabilmek demek;kimi zaman kendi kendine bağladığın zincirleri kırmayı gerekir,bunu kırmak kaderin ördüğü duvarları yıkmaktan daha zordur...

Son bir söz söyleyip bitirmem gerek madem;
"Geceler,bugün olmasa bile hala iyi geçebilirler,bir gün.Keşke herkesin inadını kırmaya bir adet cüreti olsa..."

0 Yorum:

Yorum Gönder