Başka Biri Olmanın

Öyle işte müridim.Bir gün sevdiğin kadın seni sevmez,ondan sonraki her gün,hatta ondan sonraki her kadın bile bazen.Sen de dersin ki"Sen beni sevmezsen ben de şiir yazar,müzik yaparım"Belki de böyle böyle gelişir insan yalan yok,bir yahut birkaç kadının üzerinde bırakmış olduğu yara izlerinin engin tahammülleriyle yani.Ben sevdiğim kadının beni sevmediği her aklıma geldiğnde böyle şeyler yaptım biliyor musun;bir nevi kendi kendine tutunmak ya da kendi yağında kavrulmaktan say bunu..Geçen sevdiğim bir kadınla karşılaştım,hoş neredeyse her gün karşılaşıyoruz zaten;onu gördüğümde içimi tuttum,boğazımı sıktım,gözlerimi kanırttım.Sonra bir şeyler yaptım işte,ya yazdım ya da çaldım;içimden ona dedim"Sen yoksun bebeğim ama,ben bir şeyler yapıyorum"Ne kadar acınası değil mi?yo yo hakikaten öyle,bir o kadar da masum üstelik...
Nice gözler halen daha acı verir görmesem bile,nice sesler ve pek çok şey de öyle.Bir şeyler yaptıkça rahatlıyorum,acımı almak gibi değil ama öyle işte.Bak mesela şimdi o kadınların gölgelerinin bile umurunda değilim;lakin onları sevemedikçe başka şeyler yapıyorum,belki tırnağımın ucu kadar bile olmayacak kadar da avunuyorum...
Boşver onlar gider bir şiir yazarız,onlar gider şarkı söyleriz;has bir adam olur çıkarız.Biz kendi kendimize beyhudeyiz bimukabele,tatlı ve bir o kadar buruk,inatçı bir ihtiyarın gülümsemesiyiz.O kadınlar bunları okumayacak,kendilerinden bahseden ve onlara değer veren birinin olduğunu aklından dahi geçirmeyecek de;sen bir türkü daha dinleyip ondan arınmayı dileyeceksin,eski bir adammışsın gibi geçecek hepsi...

Başka biri olmanın detayı bu,bazı şeyler sineye çekimlekle güzel ancak,mazileşmesi acı bile olsa.Artık belki eser denemez ama eserlerinden ibaret bir adamım,bambaşka bir adamın varoluş sancılarından ibaret olmasa bile bunlar.Gül yoksa bulut var...
Yaa müridim bak,yeterince ilham alacak mısın benden?İyi bir şeyler yapmak böyledir bazen,ama sanıldığı kadar stratejik değildir;yani bir toplumun yararı için kafana sıkmayı tezin doğruluğu ispatlanmaksızın göze almaktır,bir yandan bencillik bir yandan kahramanlık işte...
Ben ve çocuklarım var artık,bitirdiğim ve yarım bıraktığım her bir eserim;mesela Meva,Lemi,öteki hikayelerden Alptuğ,Lerzan falan;iyi bir babayım ben,ben onlar işin aşktan feda olundum kendim.Başka biri olmanın ilk anahtarı da bu...

0 Yorum:

Yorum Gönder