Hastalıklı

Bugün günlerden ne?Hah,23'ü;hayatımın azar azar değiştiği dönemler bunlar,o bakımdan tarihlere takıntılıyım bu ara.Unutmadan,geçen cumartesi de Dünya Down Sendromu Günü'ydü,ve yine aynı manzaralar;söz gelimi duyarlı medya patronlarının bu hastalığa sahip insanların adının başına''Otizmli''getirip bunun üzerine vurgu yapmaları falan,vurgu da değil bu,direkt olarak duvar örüyorlar...
Hastalıklı olanların yanında bunu gayet iyi niyetiyle yapanlar tabii vardır ama yine de yanlış;serbest çağrışımımı(bilinçaltı da diyebiliriz) etkin tutup bununla ilgili bi'10 tane falan haber izledim,bilinçaltım artık o kelimeden tiksinir ve korkar hale gelmişti,neredeyse bir nefret..Bizi zehirliyorlar,bunu böyle yapıyorlar,dayatıp maruz bırakıyorlar;birimizden biri nefret duymaya başlayınca kendisi de dahil anlam veremiyoruz,sırf beynimize çiviyle çakıyor gibi önyargı duvarları ördükleri için,hem de sessiz sedasız.Ali demek,Ayşe demek zor geliyor,illa ki oraya en vurgulusundan bir tane''Otizm''lafı sıkıştırmazlarsa rahat uyuyamıyor bu hastalıklı insanlar...

Konuyu dağıttım lan uyarsanıza beni!Şaka yapıyorum tabii,yoksa jargon tercih etmem..Düşündüm de,birşey değişmemiş hayatımda;demin bahsettiğim mevzunun bi'benzeri gerçekleşmiş sadece..Siz daha iyi bilirsiniz,bi'4-5 ay öncesine ait yazılarımdaki gam,keder unsurlarını;ve de bu dönemden sonraki optimistik hallerimi de öyle.Olay sadece inanmakta bitiyormuş ya be,valla bak;yani birkaç zibidi sana kötü durumdasın dediğinde ve hastalıklı bir biçimde sana kendini aciz,kötü durumda hissettirme çabasına giriştiğinde,ya da matematik zekan ağır basıp duygusal zeka içinse bir aptal olduğun zamanlar başına gelen kötü şeylerin iyilerden çok olduğu gibi yanlış hesaplar yaptığında...
Matematiğimin iyi olduğunu sanmıyorum,IQ'um da iyi değildir tahminimce;beni daha ziyade EQ'ilgilendiriyor,yani duygusal zeka...
Şimdi diyebilirsiniz ki''Bir dönem gamlı tasalı yaşayan yine sendin,akıllandın falan mı?''O zaman da tüm bunları bilerek yapıyordum,inanmak istedim yani,kötü olacak birşeyin iyi olduğuna,onu başarınca da bu''iyi''şeyi elde edebileceğime,edersem iyi olacağına...

Karışık mevzular bunlar,meyve suyumu getirin bana,hani şu kırmızı meyveli olanından,kanseri falan önlüyormuş...
Kanser dedik bak şimdi lösemi geldi aklıma..Olamaz mı?Ayrıca size ne kardeşim,burası benim ve bugün tıbbi vurgular yapacağım;pembe aşk şeysi de şeyederim,ama canım bunu istiyor...

Adamlar hastane kuruyor,hayır işi;dizi filmlerdeki kara para dönen o hayır işlerinden de değil bu ha,halk bayağı kendi rızasıyla gönlünden kopanı ateşleyiveriyor..Tüm bunlar olurken sen niye taş koyuyorsun ki,şimdi birşey diyeceğim ama çoluk çocuk da okuyor..Hukuki temellere dayandırıyorlar bunu,yok bilmem ne maddesi,bilmem ne kanunu falan filan;ya sen git onu başkalarına anlat-mesela kendin gibi hastalıklı hakim ve savcılarına-,ya da gel ben sana vicdani hukuktan,vicdani adaletten söz edeyim ne dersin?Ağırına gider değil mi henüz 15 yaşındaki bir çocuktan nasihat almak;onca hastanın ve halkın hakkına,emeğine el koyarken gitmediği kadar ağırına gider..Tek kişiye hitap etmiş olabilirim,ama buna sebep olan herkes içinden payını alacak,tüm hastalıklılar...

0 Yorum:

Yorum Gönder