Eylül Meselesi

Şu şarkı eşliğinde okumanızı istirham ederim dostlar...

Bu Eylül'ün başka türlü olmasını dilerdim,son birkaç Eylül'e göre en azından.benim Eylül'le bir derdim yok,hiçbir şeyle yok aslında,belki birkaç insan..Sadece son Eylül'lerim pek de tatlı olmadı benim,anlayabilirsiniz yazdıklarıma da bakarak.Beni yaralı kılan ne Eylül ne de insanlar aslında,yalnız unutulamayacak güzellikteki yarım kalmış ve tekrar eden anılardan olsa gerek bu,bir de halen bitmek bilmeyen bazı hislerden,emin olunamayan türlü duygudan..Kendimi kandırmayı becerebilsem bile bunun adı kandırmak olacağı ve gerçeği değiştirmeyeceği için biraz buruk hissediyorum.bundan önceki Eylül'lerim istemediğim kadar çok gerçekti sadece...

Şimdiden sonra da bir yalana razı olamam anlayınız beni,yalnız yine hep olduğu gibi gerçeğin,gerçeğimin daha iyi olmasına çabalarım,çabalayacağım.Elimden gelen ya da kaderimin yüzde kaçına hakim olduğuma dair zerre bilgim olmaması da önemli değil,çünkü ben bunları çoktan aştım,eskiden çok cesurdum;şimdi mi?Bilmem,henüz kendimi ölçmeye fırsatım bile olmadan beni etkisiz kılmış nice eleman vardı hayatımın merkezinde diğer aylar..Eylül bu yüzden bu kadar önemli işte,beni zirveye taşıyacak,manen ve fikren zinde,yani sizlerin deyişiyle pozitif hissettirecek,kaba tabirle''eleman''lar gözlüyorum,belki bir insan,belki bir fırsat,belki beklemediğim bir şeyler...

Eylülün bendeki yükünü bu kadar ağır kılan,sadece bütün eylüllerce devam etmiş ve edecek bir oluşumla bağdaştırdığım bir nevi Eylül gibi bir kadın,pardon iki..Üçüncü defa ya olmayacak,ya da başka türlü olacak;yanisi bu eylül,anımsatmayan ve acıtmayan türden,yaşanılır bir eylül olacak,ilk paragrafta büyük harfle,özel isim edasıyla yazdım çünkü değişmeyecek tek şey var,eylül yine sadece bir aydan daha fazlası olacak..Beyaz bir sayfa gibi,yeni hedefler,umutlar,beklentiler ve muhtemelen de mücadeleler;biliyorum bunların birleşimi yeni bir hayata tekabül ediyor,ancak en azından şimdilik o kadar da uzun boylu değil,ki o da yalnızca hayalini kuramadığımdan...
Diğer eylülleri yaşanmamış sayamam,unuturum belki ama onlardaki kendimi asla,göze alıp yaptıklarımı ve hissettiklerimi;en çok da bozulmamak için,masumiyet ve samimiyetten ödün vermeden yazabilmek,daha çok da yaşayabilmek için..Benim kendimle de derdim yok çünkü,her eylülün yeni bir fırsat olduğuna inanan saf bir çocuk edasıyla azim yükleniyor içime bu satırları yazarken,çok çalışkan bir öğrenci olacakmışım gibi beni bilenleri inandıramayacağım birşeyler mesela...

Sanırım umudum da ideallerim de kabardı,şayet kısa kollu giyiyor olsam kollarımı sıvardım oradan biliyorum..Bu arada,umarım şarkı sizin de içinize dokunmuştur...

0 Yorum:

Yorum Gönder