Aşkın Mantığı

Misal ediyorum;
Leyla,Mecnun,Aslı Kerem,Ferhat,Şirin bir de ben gitsek bir yere otursak ne kadar sıradan bir eylem olurdu bu,en az benim saplığım gibi,onların yıllar önce ölmüşlüğü,kavuşamayışları gibi:ama misal,ama sıradan,ama gerçek...
Gerçekler böyledir işte,kimi zaman bilindik,kimi zaman alışılmadık türlü sıradanlıktan başka birşey değil...
Velhasıl kelam,bu teşhise göre hayal ve rüyalar da gerçek sayılmıyor mu?Öyleyse onlar kadar hatta daha da fazla gerçektir olmayışları.Peki ya bu yeterince büyük bir çelişki değil midir sizce?
Tam da bu nokta işte,bireyde varolan isteğin umut veya umutsuzluk yönünde kendini betimlemesi;öyleyse emin olmamak,cesur olmak lazım,birşeylere değmesi için.Kaybedilecek şeyin de kazanılacak şey gibi var olmama olasılığını bilip bunu sorgulamadan yok pahasına mücadele edebilmek lazım...

Biraz olsun anladınız mi şimdi gelmeyecek birini,gelmeyeceğini bile bile neden senelerce beklediğimi?O yüzden kimse"akimse"Aşk mantıksızdır!"gibi bir düşünceyle gelmesin yanıma;başta da ifade ettiğim gibi,aşk en az Leyla,Mecnun,Aslı Kerem,Ferhat,Şirin ile bir arada oturma ihtimalim kadar mantıklıdır..Ya siz,öyle olmadığını mı düşünüyorsunuz?Buyrun,onlara sorun...

Kafanız karışmasın..Bir mantığın var olduğunu bilmeniz yaşamak ve geri kalanı için yeterli.Aa fark etmeden ilahi aşka da mı parmak bastım ne?Kafanız karışacak da sizi de kendim gibi delirttiğimi söyleyecekler diye korkuyorum..
Yoksa ilahiyatçıların tanımlayamadığı ilah hissinin iki bireyin aşkıyla da doğrudan bağlantılı olduğunu,fizikçilerin kafa patlattığı elementlerin birleşme kurallarının da maddenin ilahi canlılığına yaratanın bahşettiği düzen aşkından olduğunu falan da anlatırım uzunca...
Ama ben de fiziki açıdan çocuğum sonuçta,nerden bileceğim ki.Neydi o?Ha büyüme ve gelişme çağındayım,oyun flan oynayıp yatıp zıbarmaz da böyle paranoya yaparsam çok geri kalırım...

Çıkarken gece lambasını yakın olur mu?

0 Yorum:

Yorum Gönder