Kızıma Rapor

Nasılsın canım kızım? Sana zamanın kırıcı kısımlarından birinden yazıyorum bu defa, özür dilerim oldukça geciktim ama hazır değildim. Sana yazmayalı neler oldu dersen olmadı bir şey, ya da sana yalan söyleyemem, oldu ama boşver birtanem. Üzülme benim için, baban yalnız değil artık, aynı şeylerin bir daha yaşanmasından ödü patlayarak geçse de yalnız geçmiyor günleri. Yalnız değil demişken anneni buldum sanma sakın, hatta kızma bana miniğim ama aramayı bıraktım; hem o beni bulur diyeceğim ama benim eşim olacak ise muhtemelen benim gibi yıpranmakla meşgul bir yerlerde. Biz birbirimizi bulup kurtarasıya dek sen de sabret canımın içi; umuyorum çok iyi ve çok güzel bir kız olacaksın, bazı korkularım da yok değil tabii, sonuçta babanı bu hallere düşürenler de vaktiyle iyi kızlardı... Benim kızım beni üzmez ama di'mi? Şu anda var olsan annenle ve desen "Üzmem babacım!"... Boynuma sarılsan... Bütün kötü şeyler o kadar hızlı geçer ki tamamen  dönmemek üzere.

Baban iyi bir adam ve... Aslında sana olduğu kadar herkese de sevgi dolu, hepsine insanların... Sadece onlara senin kadar güvenemem bir daha, bütün öfkem bundan ve üzüntüden... Babandan kimseye zarar gelmez bunu hep bil tamam mı çiçeğim, baban o kadar bile büyümedi, büyümez. Senin canını yaksalar bir tek, ya da annenin veya "babanın dostlarının"... O vakit işler biraz değişir ama o zaman da korkma, bsban senin gözündeki masumiyetinden başka varlığı olmayan bir adam, onun için kendine hakim olur, herkese bedel ödetir ama haksızca değil, seni utandırmadan...

Belli mi olur küçüğüm, yine babanın bir düşmanı peydah olur ve belki babana iftira da atar, hatta büyük fantezi ama bakarsın babanı vatan haini gibi çok kötü bir şey ilan etmeye kalkar birileri falan... Diğer herkesi boşverdim ama sen bana inan, babandan asla ümit kesme olur mu güzel kızım. Açıkçası tüm bu lafları gevelememin tek sebebi... Kızma ama sen de beni terk edersen diye düşündüm bir an, henüz gelmediğin şu dünya öylesine kötü ki her ihtimal biraz mümkün be ruhumun meleği

Annenin pabucunu dama attım gibi oluyor birkaçtır, o yüzden son paragraf da onun olsun güzel kızım, hoşçakal, hep yanında olacak olan baban...

Nasılsın sevgilim? Az evvel ettiğim sözler için kırılmadın değil mi? Seni aramayı bıraktım sadece, fiilen yani, yoksa bilirsin bekleyişim yıllardır baki ve hep de öyle olacak... Korkuyorum kuzum, her yeni insandan, eskilerden de... Ve hepsi bu korkumu yenmem için canla başla, sevgiyle çabalasalar dahi başaramayacaklar biliyorum... Bir sen hakkımdan gelirsin benim, sabırla yolunu gözlüyorum işte şu izbelerde... Nasıl da tütüyor bir bilsen içim mutluluğa, sen dışında mümkün olmadığını deneyimlememiş olsam belki sarılmaya çabalardım hayata ama... Kollarımda kalan tek güç sana sarılmak için... Bekliyorum... Ben gelirdim sana ama hem sen diye çaldığım kapılar uçuruma açılıyor istisnasız, hem de kim bilir ya sen beni beklemiyorsan?

Neyse, sen de "şimdilik" hoşçakal "ilk" baharım benim. Seni çok seviyorum, adın her ne ise işte.

0 Yorum:

Yorum Gönder