GERİ DÖNDÜM

Merhaba arkadaşlar, dostlar, sevenler, ilgiyle takip edenler, hiçbir şey yazmamama rağmen hala girip yoklayan yoldaşlar...
Uzun bir yola girmiştim, çokça düşünmeye ihtiyacım vardı, yazmam değil biriktirmem gerekiyordu, ondan beklettim sizi. Çok şey değişti hayatımda, değişti derken hiçbir şeyin iyiye yahut kötüye gitmişliği yok hala ama... Bilmiyorum, birkaç bir şeyler öğrendiğimi söyleyebilirim. Ne yazık ki fikirlerimin hiçbiri değişmedi ama örneğin şurdan burdan biraz umut eklenmiş olabilir belki, kabuslar hala geçmiş değil, hala bir şeyleri özlüyorum, hala bir şeylere çok çok çok kızgınım... Hala kendimi kandırıyorum ve inanıyorum da, sanki mutluymuşum gibi, her şey geride kalmış gibi geçen birkaç gün yahut haftanın sonunda kendi rezilliğime dönüp duruyorum yine ama...


İşte fark bu, yani size yazmayalı geçen toplam 24 günlük o süre zarfında bir sürü ama'lar eklendi lügatıma; ama diye diye yarıladım yolu anlayacağınız, mutlu görünüp mutlu olmamanın, bir türlü gidememenin, her şey ile yüz yüze kalakalmanın, direnci yitirmenin, sınav puanlarındaki dalgalanmaların beraberinde bu güne kadar yaşadım işte. Hala burdayım. Bunun bir sebebi de ikinci ailem olan İnterrail Türkiye. Bu aileden birebir tanıdığım kimse yok, en yeni üyeleriyim belki ama cidden benim de ailem, bir şeylere devam etmemdeki yegâne sebep onlar; aralarındaki o bağ, o dostluk, o abla/abi-kardeş ilişkisi ama en çok da dostluk; özlediğim şeyleri hatırlatıyor belki, daha doğrusu sahip olmadan özlemini çektiklerimi; kendimi bu kadar onlarla değilken bile onlarla gibi hissediyorum; çoğu insan onları, daha doğrusu artık "bizi" yalnızca gezip tozmak, eğlenmek için bir araya gelen sonra da etrafı çöp içinde bırakıp giden kimseler olarak biliyor; haklılar, öyleleri de var ama biz o değiliz; bu toplulukta ne dayanışmalar oldu ben gözlerimle gördüm, ne güzel şeyler, nasıl yardımlar...
Bilen bilir ben nefret ederim evden çıkmaktan ama onları öyle görünce... Değiştim ya, her değişenin sigaraya başlaması gerekmediği üzerine ben de değiştim; hayat sıcak, hayat güzel, ben o hayatın hayli uzağında da olsam, yaklaşacağım, unutacağım bunları ve hepsi geçecek, sık sık unutmayacağım gibi gelse de geçecek; kamp atacağım doğada, hayvanlara sarılacağım, iyilik ve hoşgörü üzerine kurulu, daha köklü dostlukların temelini atacağım, daha gerçek insanlarla daha gerçek insanların yardımına koşacağım...

Bir gün ama'larımla hepinizin kapısına dayanacağım, ben olduğumu anlayıp açarsanız şayet, güzel şeyler sizi de bekleyecek; kimlerin kapısını çalacağımı dün gibi biliyorum, asla unutmayacağım.

Uzun lafın kısası ben geri döndüm dostlar
Ve en iyi bildiğim işi yapmaya kaldığım yerden devam edeceğim.☺

0 Yorum:

Yorum Gönder