Neticeli Şiir

Bak tam işte şurdan bir yerden dalağımı yırtmaya
yeltenen o adi umuda ister istemez her defada
tutuluyor muyum tutunuyor muyum tartışılırken bile
anlamak zorundasınız ki bu manasız hınç ve hırçınlık
harcıma katılmış her hadsiz gözyaşı ve neticelenmemiş
beklentiden bir nebze daha az hep olumlu ihtimaller
ve ilmihali kaygılar, bu defa da nefes aldıran umut
neticemden havaya karışarak...
Biliyorum çünkü değişmeyen şey sevdiklerimin
değişip benden gidişlerini ve götürdükleri benim
adımı ilerlemeksizin her atışımla düşüşümde yahut
düşlerim başında karga gibi hatıralar düzüştüğünde
özlem de deseniz ölüm anlarım bu boş gürültüde

Varlığımın dertliğine ne şüphe de yokluğumun
yara olduğunu sanmanın bedelini
öpülmediğinden geçmemiş ve artık sarılsa
Dahi anlamındaki de'nin geçiremeyeceği
yaramı damla damla sabırla ve arap sabunuyla
yıkadıkça paklanmadı, yıkıldıkça yıkıldı
neticesinde keder hayatın, ishal olmuş ağlıyor

Ayağa kalkmaya yalnız harcadığım çabanın onda
dokuzundan kovulmuş gibi köylerin yalandan
iyiyimlerimden gerçeğe yaklaşsaydı biri o
biricik çabayı bacaklarıma harcasaydım belki...
dostlukta da aşkta da neticemin üstüne
düşüp koparmazdım yan bağ değil kayışları

yirmidört satırdır gevelediğim üzere yirmi
dört saatin içinde bile dört dörtlük olamamış
ile bile neden birleşik yazdığımı yirmidördü bir
düşün istersen ben de insanım duygulangaçım
kaldı ki bu ve sevmek üzeri hatayı halen uyguladıkça
koşulsuz neticede kayıp bir kırığım, cam kırığı, silme!

0 Yorum:

Yorum Gönder