Boşluklu Yazı

Ahiretliğim gibi bu yalnızlık; ona mecburken ondan kurtulmak için can atan ben, herhangi onsuzluk ihtimali doğmaya yakın da öyle korkulu oluyorum ki sormayın... Doğru ya, zaten sorasınız da yok "onlar" gibi, e iyi ya benim de anlatasım yoktu zaten. Ne anlatıyorum şu an ben kulağımda İlhan Şeşen? "Ne kaldı geriye zaten, bir sürü boş hatıra..."

Tabii ya, sorun tam da bu boşluk; yanisi yapayalnızlıkla, asla karşı tarafın suçu olmaksızın, sırf geçmişteki birilerine binaen asla güven içeremeyecek ve muhakkak biter  kafasıyla bir gözü kapıda yaşanacak bir dostluk yahut aşkın aynı olması... İkisi de ham acı.
Bir de şu var tabii: Kafa dinleme diye yola çıkıp kendini dinlemek. Tam karşımda şehrin silüeti boyluboyunca uzanırken dahi küçük buluyorum kendimi, ufacık, açıkçası savunmasız, belki çirkin ve kesinlikle saf... Tüm bunlar olurken yine de etrafa büyük olduğum, hiç değilse büyük olmaya emin adımlarla iletlediğim izlenimini vermek mükellefliğimse tam bir fırın tesiri. Bu ihtiyaç bizati pazarlama stratejisi olmaktan öte, belki de yaşamanın şu an neredeyse herkesin sahip olduğu ve bundan dolayı önemsemediği lakin yokluğunun hayati enkazlara çekinmeksizin sebebiyet vereceği bir ilaç...

Hırs kim ben kim yoksa, istediğim kadar kazanan ata oynayayım, kaybedenin sahibi benim.

Hayattan tat çıkarma kovalamacası benimkisi ama siz bunu kurumuş hatta sobada yakılmış portakal kabuğundan portakal suyu çıkarmaya çalışmak olarak da tanımlayabilirsiniz tabii.
Yine de en azından inancım eskisi gibi taze kalsın isterdim, mesela o kadını bekleyişim, yorgunluktan tutkum da kalmadı galiba, uzun zamandır yazmadım ona. Kırılıyor mudur bana? Ya da şöyle sorayım: Var olduğu vakit kendi yokluğu için bana kızacak benim gibi bir vicdan azabı mıdır kendileri yoksa ziyadesiyle... Birine şiir okurken -yahut "olurken"- ölmek istiyorum okuyucu, hepsi bu; ancak korkarım her şey yolunda gitse dahi, sırf toparlanamamışlıklarımın beyhude birikiminden... Hayatımdaki boşluklar cereyan yapıyor ve Lidar'ı anımsıyorum: "Bir perşembe günü öleceksin unutma!"

Sizi seviyorum.

0 Yorum:

Yorum Gönder