Platonik Aşkın Ekonomisi

Kendim üzerinden karşılıksız aşka dair ekonomik bir idare planı örnekledim:

Bu mevzuda aslında talep edilmesi gereken benim; yani sözgelimi "talep ettiğim" kişinin örneğin maddi durumu daha yüksektir, daha popülerdir vs. ancak bu kişiyle üniversiteden tanıştığımızı varsayarsak bursluluğumdan çalışkan ve sorumluluk sahibi oluşumu tarafıma pozitif yön olarak yazabilir ve şayet aynı bölümde isek de evvelden sahip olduğum mesleki birtakim tecrübe ve bilgileri, tabii tüm bunlara ek olarak edebiyatla da ilgileniyor oluşumu, romantikliğimi ve daha pek çok şeyi bu artıların yanına ekleyebiliriz, kendimi ondan iyi gördüğüm için falan demiyorum bunu...

O beni talep etmeli gibi, bunu şuna dayanarak söylüyorum: Ben onu talep ettikçe değerli bir şeyden çok vasıfsız bir tüketici gibi oluyorum karşı tarafın gözünde, bir muhtaç imajı yaratıyorum ve bu da seçilme olasılığımı hayli düşürüyor; halbuki ben de bir değerim, eğer ben kendimi bir ürün gibi artılarımla kaba tabirle "pazarlamayı" becerebilirsem serbest piyasa gibi düşünürsek arzım bir tane olduğu için (bir tane ben varım neticede) niteliklerim de eklenince ederim hayli artar ve bu sebepten de dolaylı olarak tüketici davranışları, kadınların harcama eğilimleri, toplumsal trend ve örfler, sosyokültürel ve sosyoekonomik denklik arayışları benzeri pek çok gereç gereği bana olan talep artacaktır ki buna henüz hiç sevgilim olmamışlığını "fabrika çıkışı" sayarak dahil edersek bu da benim icin daha karlı olur, bana hak ettiğim degeri verebilecek kişiye gidebilmeye daha elverişli hale gelirim zira hayatımda ilk defa beni seven birkaç kişi olacağından bir seçim gereğim doğar ve akıllıca bir seçim yapabilirsem (bana daha çok değer vereni ayırt etmek gibi) daha ideal bie birliktelik kurma şansını elde ederim uzun vadede ve bu da karşıma çıkabilecek ayrılık yahut mutsuzluk ihtimallerini de daha yaşanmadan -diğer ilişki ihtimallerine göre- oldukça azaltmama imkan tanır.

Umarım izah edebilmişimdir dostlar, gördüğünüz gibi basit izahlarla birtakım dezavantajları zekice idare edebilmenin yolunu kurmak ve istenilen konuma gelmek aşkta dahi mümkün. İyi akşamlar.😊

0 Yorum:

Yorum Gönder