Geçmişten Gelen Şiir

*NOT:En alttaki şarkı eşliğinde okuyunuz.

Neleri yapasım vardı da ceplerime sakladım;
Çenemi tutamadan uzatasım boş dolu sohbetleri,
Şarkılar atasım sana, gözlerinde biraz daha kalasım
Parayla mı sanki demek, "Seni seviyorum!" diyesim...
Akşam üstü tadın vardı, anlar anlar bir sıcaklığın
Durgun suya benzerdin buğulu aynalar gibi bir ifaden
Bir şeyler özleyen ama bilmeyen, rutubeti gül bir duvar gibiydin
Az konuşur, yaraya hazır pamuklar süzerdin dudaklarından
Kendine kadar olduğunu düşündüğün, kırık-kekre gülüşün...
Hüzünlerini yamaman, kabulün... Benden çok güçlüydün.

Yerin hala ayrı, kızı ölmüş evlerin anahtarsız odası
Hep öyleydi inanmazdın, sevdiğimi değil sardığını sanardın
Parayla mı sanki yeniden söyleseydim... Yine giderdin.
Sardın da, doğru ama... Sardın diye sevdiğimi sanardın.
Bilmezdin, bir bendenliğin vardı... Bin bana bedel. 
Korktuğum, uzak durduğum ama içimin sıcak kaldığı
İyi olan ama olamam sandığım ben sendin.

Seni son gördüğüm günü hiç unutmadım,
Herkes beklemelerinden sorumludur, bekledim çok.
Üşüdüm bazen o ilk gün gibi tıpkı, unuttun sandım.
Ümidimin yanında başka şeyler de kestim, aktı kırmızılarım
Bir o dinmez hatıranı, yıllarca akıtamadım.
Bir adın vardı geride, sordum soruşturdum bulamadım.

Hiç beklemedim seni, bir parça değer verse giderken bir şey bırakır dedim
Numara, faks, artık kullanılmayan bile olsa bir şey bırakır.
Kırgındım sana aslında ama, kırgınlıklarım da yumuşaktır, bilmezsin.
Hiç umrunda olmamışım gibi yalnız mutlu olmanı diledim
Bensizliğin sana iyi geleceğini hep düşünür, kızarsın diye diyemezdim
Yokluğunun bahanesini bu belledim ve sadece yaşadım işte...
Seni sadece benim dokunmam, görmem yasaklanmış bir tablo gibi
İçimden içime, kısa aralıklarla kalp atışı gibi, andım da yaşadım.

Bir gün ansızın mesaj attın, hep ansızdın zaten, güzel her şey gibi
Hep duraklatırdın içimi gelişinle ama o gün, EKT'ye bedeldin aksine.
Ben değişmiştim, o karamsar, o acı içinde yalnız çocukça özlerken seni
Açık bir çiçek gibi kavuştum, bunu yeterince görebilmeni dilerdim.
Belki ikna olurdun, sana tutunduğum için sevmediğimi, sarıldığımı.

Tekrar görebileceğim şeylerin en kıymetlisiydin sen, belki bir gün.
Çok memnunum bir köşesinde hayatımın, tablo gibi dursan da uzağında.
Bilmek iyi geliyor yaşadığını, az çok mutlu olduğunu;
Hele o ansızın aklına gelmelerim, hele hele o onca sene sonra bulman beni...
Mutlu oluyorum işte, mutlu olabilen biriyim uzun zamandır, silik artık yaralarım.
Çok mutlu oluyorum senden gelen bir parçacık şeyde.

Umutlanmıyorum oysa, korkuyorum aksine; gidesin gelirse diye, yine.
Çok gittim ben, çok kişiden, çoğu da senin gidişin gibi kalanlara iyiliktendi.
Razıyım birazlığına; dost, arkadaş, tanıdık, her neyse işte...
Korkulu bir gerçek sevgim, sevgiden yanık ağzım, galiba bir daha demeyeceğim.
Yine de senden sakladığımı şiirlere bari yazayım:

Bekledim hep, sorup durdum seni
Sana kırılıp barıştım devamlı
Ne bir şey değişti ne aynı kaldı
Mutluyum artık ama... Kalp bu ya, bir ümit
Keşke o en başından ruhumun benzeştiği
Gibisine rastlamadığım senle olsaydım.

Umarım gitmezsin,
Umarım o içinin hala biraz sıcak olduğu
Değişmiş, sorunsuz, hayat dolu koca çocuğu
Biraz da sever gözlerle görürsün. Kal bende. Lütfen.

NOT: Zaten hiç yokmuş, anladım olsa da geç.

0 Yorum:

Yorum Gönder