Yakıştırmalı Yazı

Değişmek mi istiyorsunuz? Nasıl bir intiba bırakmak istediğinize karar verin, yani "Ben buyum!" dediğinizdeki bu'nun kim olduğuna... Sonrası kolay, fark edeceksiniz; bir şeylerden "Bu bana yakışmaz" diyerek uzak duracak ve kendi değerinize yatırım yapacaksınız.

Şimdi bunu kendim için yapma vakti:
Ben Alptuğ Dağ, öyle öfkelenmekmiş, șiddetmiș küfürmüș falan bana yakışmaz, hele cinsiyetçilik ve homofobiklik asla yakışmaz; benim aklıma yatmasa, benim için uygun olmasa da anlayamadığımı bilmeli ve empati kurmaya çalışmalıyımdır. İnsanları inançlarına göre yargılamak da aynı şekilde hiç mi hiç yakışmaz bana. Kendi inancım gereği de zaten, insanların yalnız kendilerini etkileyen seçimleri için onlara ne baskı kurmak yakışır bana, ne dahası...
Kötüye kötülükle karşılık vermek de hiç yakışmaz bana mesela, intikam falan kötü durur üstümde. Evet çok isterim bazen, delice isterim, aldığım da olur ama yakışmaz işte bana, yapabileceklerimden yaratana sığınırım. İyi olmak, içinde kötüden parçalar olmaması değildir zira; iyi olmak, bu parçaları kullanmamak için direnmektir en zor anda, öyle kin tutmak falan da yakışmaz yani bana.
Birilerini aşağı çekmek yakışmaz bana, ezmek yakışmaz. Düşmanlık etmek yakışmaz bana, biri illa düşmanlık ediyorsa bile en azından son raddeye gelmeden onu incitmek yakışmaz. Seviyesiz sohbetler yakışmaz, öyle dalga geçmek falan, asla yakışmaz, en çok da boşvermek belki.

Oysa sakinlik çok yakışır, yardımseverlik yakışır, insanları yargılamamak üstümde çok güzel durur. Çok şık olur insanlara iyiyi ve güzeli tavsiye etmem, insanları barıştırmak çok yakışır, bazen deli edecek kadar zor da olsa mümkün olduğunca affetmek yakışır bana. Çocukla çocuk olmak gerçekten yakışır bana, güzel gülmesem bile yüzümde derin bir gülümsemeyle gezmektir bana yakışan, en azından denemektir. Hüznün de yakıştığı olur bazen ama yakışanların da güzelini seçmek yakışır asıl.
Dert dinlemek çok yakışır bana, umut vermek, teselli etmek cidden güzel durur üstümde; hele yardım etmek, birilerinin ihtiyacını gidermek ne çok yakışır. Neşe de çok yakışır bana, incitmeyen espriler, şen şakrak tavırlar, gülücükler gülümsemeler feci yakışır. En fena da sevmek yakışır belki bana, dünyanın en iyi seveni olmak için çaba harcarcasına sevmek, sevgide ilerlemek fevkalade yakışır bana, daimi saygı ve sevecenlik cidden yakışır.

Ben Alptuğ Dağ,
Ben kendime yakışanı yapacağım.
Sen ne yapacaksın?

1 Yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş. İnsanın bazen gerçekten kendine bir bakması gerekiyor.

    YanıtlaSil