Zor Olacak

İmkansızları ayıkladım ama yine de zor olacak işte. Bahsini açan kim obliviscatur'un (Latince) Affınıza sığınarak... Masallar masallar, tüm bu dedikleriniz, tüm bu kalmak türküleri, bu umutlar, bu beklentiler lakırdılar işte; bunları söyleyenin sizler olmanız, onları hakiki beni bahtiyar kılsın isterdim, kılmaz. Öyle şeyler filmlerde olur, okuldan biliyorum.
Düş, kalk, dene üçleminden de; bu gibi hakikatlere Polyanna'dan olma üç maymun gözüyle bakanlardan da bıktım artık. Gerçek mi istiyorsunuz? Finito!
Gerçeği hazmedemiyor ama benim için iyi bir şey mi yapmak istiyorsunuz? Unutun, boşverin, gidin, sayın ki yokum!

Hazır mutlusunuz sizler eşrafım,
Ben ki tadınıza acı katarım;
Beni nice sevseniz de,
Ben olmamalıyım.

Hem kim kimi kandırıyor, bu siyah pantolon en başından beri yırtıktı, laciyle yamadınız olmadı... Bu defa hakiki yara bandıydı, tutmadı, o halde kimse de yadırgamasın akan kanı. "Hasret gider ben giderim." dediği gibi şarkıda, bırakın beni gideyim, kimseye değip değişmeksizin, biraz daha uzamaksızın; yaşı bırak tohumdan eğriydim ben, bir daha da düze varmam... Bana olan sevginize minnettarım lakin beni görevleştirmeyin, bu kez olsun bana uyun ve beni yüz üstü bırakın, zira bilen bilir sırt üstü uyuyamam.

Çikolatayı da çok seviyorsun mantıyı da,
Mantıya çikolata dökmen şart mı mesela;
Beni de öyle düşün, feda et mutluluğa
Benim için feda et n'olur, arkana bile bakma
Sermet Yesil and Türkü Turan in Kosmos (2009)
“İyi niyetliydik esasen, denedik; denedik ve kaybettik yaşamak muharebesini, tarih bizi böyle yazsın...” dediği gibi Lidar'ın, tarihi unutursun ama silemezsin, ben de diyorum gel beni unut, senin kiminliğimden başla hiçliğime ilerle... Bu kadar mı zor benim için bunu yapmak? Ben ki yalnızca ve yalnızca kendi zihnimde ve mutlak imkansızlıktaki anılarla yaşıyorum sen de bensiz yaşa her kimsen işte... Bana elini uzatma, beni sırtımdan itekleme, beni topluma yahut kendime kazandırmaya çalışma. Kaybedersin.
Hata benim, ben başından size iyi olduğumu hissettirdim; şimdiyse kötü oldum sanıyorsunuz, halbuki sadece hissettirmeyi bıraktım. Karayım, kara, karanlık, kapkara; bu ki en sevdiğim olmasa da mecburiyetim bir kelime; kararacak karanlık bile ki inan herkes mutlu olacak, kendi halime bırakın beni, farkındayım zor olacak.

Unut beni eş dost, çoluk çocuk
Ben ki kendi kendimeyim
Yeter miyim bilmesem de
Arttığım kesin

Bu şarkıyı iyi dinleyin insanlık: "Sakın bakma hiç arkana, dönme sakın, sakın dönme bana yüzünü; hiç düşünüp sen ağlama, beni ne kadar çok üzdüğünü. Bitti derim, gitti derim; sen mutlu ol,ben ağlarken gülümserim. Hatıralar, şarkılarım; ben onlarla yaşarım."


0 Yorum:

Yorum Gönder